Usein kysytyt kysymykset

Miten LuottoRaha toimii?
^^^
LuottoRaha ei tällä hetkellä myönnä uusia luottoja. Jos sinulla on avoin luottotili voit maksaa luottosi takaisin minimilyhennyksillä, tai suuremman summan kerralla tarpeesi mukaan. Mikäli tarvitset lisää maksuaikaa, voit hakea lyhennysvapaata kuukautta kirjautumalla LuottoRahan palveluun verkkopankkitunnuksilla tai PIN-koodilla, jonka lähetämme tekstiviestitse positiivisen luottopäätöksen saatuasi. Nordean asiakkaille emme lähetä PIN-koodia. Kirjautuminen tulee tehdä verkkopankkitunnuksilla.
^^^
Mikä on PIN-koodi?
^^^
PIN-koodi on nelinumeroinen luku, jolla voit kirjautua LuottoRaha- palveluun. Lähetämme PIN-koodin tekstiviestitse positiivisen luottopäätöksen saatuasi. Säilytä PIN-koodi huolellisesti tai opettele se ulkoa, sekä varmista, että se ei joudu ulkopuolisten tietoon.
^^^

Olen unohtanut PIN-koodin?

^^^

Jos PIN-koodi on unohtunut tai sitä ei ole, tulee sisäänkirjautuminen tehdä verkkopankkitunnusten tai muulla tarjolla olevalla vahvan tunnistaumismenetelmän avulla. Tunnistautumisen jälkeen lähetämme sinulle uuden PIN-koodin tekstiviestitse.

^^^

Mitä kuluja LuottoRahan kulutusluotolla on?

^^^
Perimme avoimelle lainapääomalle 48,7% nimelliskorkoa. Voit tarkastella maksueriä ja luoton kustannuksia tarkemmin täältä.
^^^
Paljonko LuottoRahan todellinen vuosikorko on?
^^^
Kuluttajasuojalain mukaan laskettu todellinen vuosikorko 2000 euron, 2500 euron ja 3000 euron luotolle on 108,51%.
^^^
Paljonko LuottoRahan luottoraja on?
^^^
LuottoRahan luottoraja on 2000 euroa. Asiakkaille jotka ovat menneisyydessä hoitaneet luoton takaisinmaksunsa hyvin pitkällä aikavälillä on tarjottu mahdollisuus nostaa luottorajaansa 2500 euroon ja sittemmin 3000 euroon. LuottoRaha ei tällähetkellä myönnä uusia korotuksia olemassaoleville luotoille.
^^^
Miten nostan luottoa LuottoRahalta?
^^^
1.7.2020 lähtien voimaan astuvan kuluttajaluottoja koskevan lakimuutoksen (linkki Eduskunnan tiedotteeseen) myötä, uusia nostoja ei voi tehdä luottotililtä.

^^^
Mitkä ovat LuottoRahan yleiset luottoehdot?
^^^
Luottoehdot löydät OmaLuottoRaha-palvelussa.
^^^
Kadotin laskun, voinko saada laskun tiedot uudestaan?
^^^
Kyllä, voit tarkastaa tai tulostaa maksutiedot kirjautumalla sisään Oma LuottoRaha- palveluun, osoitteesta www.luottoraha.fi tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.
^^^
Minulla on maksuvaikeuksia. En voi maksaa koko laskua eräpäivään mennessä, mitä teen?
^^^
Maksuaikataulun muuttaminen on mahdollista Oma LuottoRaha-palvelussa. Oma LuottoRaha-palveluun kirjaudut joko verkkopankkitunnuksillasi tai henkilökohtaisella PIN-koodillasi. Perimme lyhennysvapaasta kuukaudesta kertakorvauksen avoinna olevan luoton perusteella. Voit lukea maksuaikataulun muutoksesta lisää seuraamalla tätä linkkiä.
^^^
Miten saan itselleni luottokiellon?
^^^
Luottoeston voi asettaa lähettämällä kiellon kirjallisena tai soittamalla asiakaspalveluun. Lainakielto on peruuttamaton ja koskee yrityksemme kaikkia lainapalveluita ellei toisin ole pyydetty. Tiesithän, että meidän yritykselle tekemä lainakielto koskee ainoastaan yrityksemme lainapalveluita.
^^^
Miten kulutusluotto maksetaan?
^^^
Kulutusluotto maksetaan laskulla. Saat laskun luottohakemuksessa ilmoittamaasi osoitteeseen tai sähköpostilla. Lasku tulee maksaa siinä merkittyyn eräpäivään mennessä käyttäen viitenumeroa. Laskusta löydät kaikki tarvitsemasi tiedot lainan takaisinmaksuun liittyen. Maksutiedot löytyvät myös aina Oma LuottoRaha -palvelussa.
^^^
Haluaisin laskun muuhun osoitteeseen kuin väestörekisteristä löytyvään osoitteeseeni. Onko tämä mahdollista?
^^^
Lähetämme laskun hakemuksessasi ilmoittamaan osoitteeseen, jonka ei välttämättä tarvitse olla väestörekisteristä löytyvä virallinen osoite. Lisäksi käytämme Itellan NetPosti-palvelua jolla LuottoRahan laskut on mahdollista saada suoraan sähköpostiisi. LuottoRahalla on kuitenkin oikeus päivittää osoite väestörekisteristä löytyvään osoitteeseen.
^^^
Voinko maksaa kulutusluottoni pois ennen eräpäivää?
^^^
Ennenaikainen takaisinmaksu on mahdollista. Luotto maksetaan laskulla. Maksutiedot löytyvät myös aina Oma LuottoRaha -palvelussa.
^^^
Kuinka kauan maksusuorituksen kirjautuminen järjestelmäänne kestää?
^^^
Laskulla maksettaessa suoritus näkyy järjestelmässämme aikaisintaan seuraavana päivänä, normaalisti kahden pankkipäivän kuluessa. Viikonloput ja pyhäpäivät saattavat viivästyttää pankkien kanssa yhteistyössä suoritettavaa automaattista maksun kirjautumista.
^^^
Miten päivitän henkilökohtaiset tietoni?
^^^
Yleisten lainaehtojen mukaan LuottoRahalla on oltava hallussaan asiakkaan ajantasaiset henkilö- ja yhteystiedot. Omat tietosi pystyt päivittämään Oma LuottoRaha- palvelussa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
^^^
Onko LuottoRaha turvallinen?
^^^
Kyllä, LuottoRahan palvelu on erittäin turvallinen ja luotettava. Toimimme tiiviissä yhteistyössä pankkien ja viranomaisten kanssa ja säilytämme asiakastietoja käyttäjätunnuksin suojatussa tietojärjestelmässä palveluntarjoajan suojatussa palvelin-ympäristössä. Ulkopuolisilla ei ole pääsyä tietoihisi.
Käytämme lainmukaista pankkien tarjoamaa vahvaa tunnistautumisjärjestelmää lainanhakuprosessissa. Näin varmistamme hakijan henkilöllisyyden. Mahdollisissa väärinkäyttötilanteissa toimimme yhteistyössä poliisin ja lakimiehen kanssa.


LuottoRaha on merkitty luotonantajarekisteriin, jota valvoo Etelä-Suomen aluehallintovirasto. Kaikki rekisteriin merkityt kuluttajaluottoja myöntävät yritykset ovat sitoutuneet vastuulliseen lainanantoon. Lisäksi virasto valvoo, että toimintatavat yrityksessä ovat lainmukaiset.


LuottoRahan asiakaspalvelussa on aukioloaikoinamme läsnä asiantunteva asiakaspalvelu, joka vastaa sähköposteihin ja puheluihin sekä huolehtii että jokaisen asiakkaan asiat tulevat hoidetuksi asianmukaisella tavalla.


Nämä kaikki asiat takaavat LuottoRahan lainapalvelun turvallisuuden asiakkaillemme.
^^^
Mihin asiakkaiden henkilötietoja käytetään?
^^^
Asiakastietoja voidaan käyttää vain yrityksen omaan asiakastiedotukseen ja luottotarkistukseen. Emme luovuta asiakastietojamme ulkopuolisille tahoille.
^^^
Olen saanut tietooni, että nimissäni on haettu kulutusluottoa minun tietämättä. Mitä teen?
^^^
Mikäli nimissäsi on tehty petos tai epäilet henkilötietojesi joutuneen väärinkäytösten kohteeksi, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme 09 315 82587 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@luottoraha.fi. Muista liittää viestiin yhteystietosi, jotta tavoitamme sinut antaaksemme asiassa lisäohjeita.
^^^
En ole saanut laskua, onko minun maksettava?
^^^
Kyllä. Mikäli lasku ei ole tullut perille, sinun on oma-aloitteisesti otettava yhteys asiakaspalveluumme. Laskun puuttuminen ei oikeuta eräpäivän muutokseen. Laskutiedot on nähtävillä ja tulostettavissa aina myös Oma LuottoRaha- palvelussa.
^^^
Yhteystietoni ovat muuttuneet, pitääkö tämä ilmoittaa?
^^^
Kyllä. Yhteystietomuutokset (osoite, nimi, tilinumero, sähköposti, yms.) tulee ilmoittaa Oma LuottoRaha- palvelussa tai suoraan asiakaspalveluun.
^^^
Miten LuottoRaha on avoinna?
^^^
Asiakaspalvelumme on avoinna viikon jokaisena arkipäivänä: ma - pe klo 10:00 - 16:00. Poikkeuksellisista aukioloajoista ilmoitetaan sivujemme Asiakaspalvelu-sivuilla.
^^^
Miten tavoitan asiakaspalvelun?
^^^
LuottoRahan asiakaspalvelun yhteystiedot ja aukioloajat löydät täältä.

Asiakkaiden mielipiteitä LuottoRahasta

 

   

"Toimintanne on kiitettävän nopeaa ja luotettavaa"

   
—Pia, LuottoRahan asiakas

 

   

"Erittäin hyvä kokemus ja nopea."

   
—Anja, LuottoRahan asiakas